söndag 27 mars 2011

Hundmassage

Frågade man mig när jag var liten om vad jag ville bli när jag blev stor var svaret hundmassör. Vad kunde vara roligare än att stå och klappa hundar hela dagarna? Nu blev det inte riktigt så, men nästan. Jag blev vanlig massageterapeut istället, men det hindrar inte mig från att slänga upp Zallek på bänken ibland. Jag har den senaste tiden läst på om hundens anatomi och om baskunskaper i hundmassage och det är inte så mycket mer annorlunda än vad jag är van vid.






För Zallek tar det en stund att slappna av men han uppskattar det mycket.


Hundar blir lätt trötta i benen efter en hel dags äventyr, så dem kan man gärna krama lite lätt när man sitter i soffan. Det lär hundarna att slappna av och det är nyttigt för att få en god relation till hunden. Det ska mycket till innan det finns någon risk att man gör någon skada, stretcha ska man dock vara försiktig med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vi står gärna på kö för lite massage, hundarna och jag. Kul med kurser och agilityträning. Vilken vår vi har framför oss.