måndag 16 maj 2011

Lördagens tävling i Avesta...

...gick inte så bra. Zallek tyckte att det var mycket roligare att springa och kika in allt annat när vi skulle köra våra lopp. Så jag fick honom att ta platta tunneln sedan gick vi av banan, jag kunde inte kräva mer av honom just då och det ger ingenting att försöka om han inte är intresserad. Det var synd eftersom det var roliga banor, men jag får väl bygga dem själv i så fall. Zallek har nog någon konstig period, som jag har nämnt förut, och det kommer att bli en läglig paus i agilityn nu, med magen och allt. Det kan även vara magen som är med och gör så att Zallek blir konstig, jag är inte så värst normal nuförtiden. Men vad arg jag blev på honom när han sprang av banan, men jag visade det förstås inte, ingen vill springa till en arg och gravid matte.

Sitter fint i starten i alla fall.

For Freja gick det betydligt bättre och det räddade dagen. Grattis till henne!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Zallek.Inte lätt att springa konstiga banor när man väntar på ett småsyskon. Nä, matten och du ska nog förbereda er för att bli en till i familjen.