söndag 5 februari 2012

Helgen

Igår förmiddag var vi i ridhuset för två timmars träning. Det visade sig att det var bara jag och en till där. Vi satte upp en kombination som jag hade hittat på nätet, en sådan där kombination som man bara ändrar om nummerskyltarna på och kan köra hur länge som helst. Det var mycket slalomingångsövningar och det var precis vad jag och Z behövde. Han var jätteduktig och på han tog till sig allting vi gjorde, när vi plockade fram gick han till slalomet och tog hela själv och kom sedan till mig. Det var riktig framgångsrik lyxträning, det var mycket tack vare att jag var så avslappnad när det inte var någon annan där. Jag måste jobba på det.

Idag tog vi med oss husse och åkte till skidspåret för en femkilometerstur.

Skidturen blev dubbelt så skojig när husse var med.


1 kommentar:

Humlespunk sa...

Blir du också fnattig när det är massa folk som ska titta när man tränar? Skönt att höra i så fall. Jag var på träning i söndags, och blev så himmelens nervös i en halvsekund över att alla stannade till och tittade när Spunkvalpen och jag skulle köra, så jag glömde bort allt. Efter det blev jag i och för sig lite lugnare, för andra rundan kunde inte gå sämre än vad första rundan gjorde, ha ha :)

Pst! Om du hittar roliga banor på nätet får du gärna tipsa om dem, Spunkvalpen och jag letar alltid roligheter att bygga upp och träna på. Och såna banor du nämner, en bana som man bygger upp och sen byter nummer på hindrena bara, gillar vi :) Och perfekt om du kört dem och gillat dem, så man vet att de är bra :)
Just nu har vi slalom-bootcamp här, så slalomingångar hade varit kul :)