söndag 17 februari 2013

Zallek tar omvägar

Om man jämför med förra veckans ridhusträning så hade mina hundar denna lördag eftermiddag en betydligt högre energinivå. Trots en mindre skara som tränade, än förra veckans tjugo. Zallek var lite ofokuserad men han gjorde som jag sade. Vi gjorde en klurig tunnelkombination som vi ser en del av här nedan. Jag kom med Zallek på min vänstra sida (pricken är jag) och skulle ta hopphindret och sedan skicka in honom i den bortre ingången av den gröna tunneln, eftersom han är en tunnelgalning som funkar bra att skicka så såg jag inte det som något problem att stanna och vänta in honom vid utgången. Men vad gör han? Jo, han rundar gröna tunneln och kutar in i den blå. Varför!?

Kellaz var rätt pipig och dessutom kröp han ur selen vid ett tillfälle. Och rev sönder mina byxor. Och bet mig i armen. Men det var när han blev för uppspelt. Jag måste vara jättelugn när jag tränar honom och ställa om mig till att vara mer sprallig när jag tränar Zallek. Det är något jag måste träna på.

Rastgården i förmiddags
Nu har jag semester en vecka och då blir det mycket träning. Idag var vi i rastgården och sedan åkte vi till zoo-affären. På kvällen har jag varit på årsmöte på klubben och fått diplom för "förtjänstfullt arbete".

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Vännen! är nog helt säker på vad du gjorde för fel, vi mste ta denna övning så ska jag titta lite på dig och vad du gör. Kom ihåg, aldrig hundens fel hahahaha :)


kram Ullis