söndag 21 april 2013

Spår m.m.

Zallek och Kellaz fick idag gå varsitt spår som jag lagt på en äng utanför min mammas hus. Det blåste på ordentligt ibland men det gick bra ändå. Jag tyckte det var det första spåret som Kellaz gjorde rätt hela vägen, man kan säga att poletten har trillat ned. Denna gång var också första utan föda i spåret, bara två snusdosor med godis inuti och en repboll på slutet. Zallek kör jag bara pinnar med nu. Han bryr sig inte vad som finns i spåret, så länge det är ett spår så är han nöjd.

Oftast vågar jag inte ha Kellaz lös. Då ska jag vara väldigt säker på att det inte kommer någon eller ha repbollen/mjukosten med mig. Men nu har han visat att han lyssnar, han tvärvände när han fick syn på en hund på granngården då jag ropade. Då kändes det att jag fått den arbetsvilliga hund som jag var ute efter. Glad matte!

Jag och Zallek är anmälda till en kortkurs i kontaktfält (agility). Den kommer att hållas på helgerna. Det ska bli kul att göra något mer med Zallek än bara träna hemma. Det är han värd.

Har börjat lära in inkallning med visselpipa. Just nu kör vi samma princip som med "inklickning", fast med visselpipan.

Inga kommentarer: