tisdag 13 augusti 2013

Avslut på kontaktfältskursen

Idag hade vi den sista av fem träffar på specialkursen i agility. Jag och Zallek är långtifrån klara med kontaktfälten men vi är på god väg och jag hoppas att vi kan börja starta i agilityklass på tävling nästa år. Han saktar ned på kontaktfälten på mitt kommando och utan störning. Det är svårt att få honom att stanna när han gör något som han är van vid ska gå väldigt fort och är så väldigt roligt. Det märktes tydligt idag då han var alldeles full av energi och bara studsade runt till en början. Min räserfräsräv!

Gjorde en upptäckt när jag skulle servera store Kellaz hans frukost. Han satte sig ned för att vänta på "varsågoood" och jag satte ned skålen och satte mig på golvet. Vad gjorde han? Han tittade upp över höger axel där jag brukade stå när jag serverade frukost. Han tittade och tittade rakt ut i luften och sedan började han dregla och pipa av otålighet. Nu gäller det att tänka om...


Inga kommentarer: