måndag 17 januari 2011

Zallek & Sally

Igår träffade Zallek en mycket underlig liten varelse. Först var hon rädd för honom, bara det var något mycket konstigt tyckte Zallek och blev ganska avvaktande resten av kvällen. Jag blev mycket förvånad för jag hade tänkt mig att han skulle bli världens lyckligaste lilla sheltie som fick träffa en skojig valp. Sedan ville hon leka med honom, inte Zallek, men det kan bero på att det var mycket folk hemma hos oss och då kan man ju inte hålla på och vara barnslig och leka med valpar. Eller hur?


Dagen började dock med en 5 km lång tur i skidspåret, första gången för Zallek, och det var barnsligt kul, pep och ylade så fort jag ville hämta andan lite (idag har jag träningsvärk). Han var jätteduktig och stannade när det kom andra skidåkare. Först var det lite läskigt med de där stora grejerna som matte hade på sig, men matte kunde springa jättefort med dem och då blev det fart på hunden. Detta ska vi göra fler gånger.

 Vilken läskig, lurvig liten varelse.

 Tänk om man kunde få veta vad Zallek tänker här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen gud vad kär jag blir. Gud så söt!!