fredag 5 augusti 2011

Förberedelser inför ett nytt liv

När som helst kommer lillhusse/-matte och vi tränar i förebyggande syfte. Zallek ska ha en positiv erfarenhet av barnvagn, badbalja, säng och allt det där som barnet kommer att kopplas till. Jag har försiktigt introducerat alla saker genom att klicka in honom på, gömt godis vid och lekt med sakerna ifråga. Som till exempel vagnen som vi ska ut och gå med inom en snar framtid. Det är viktigt att han vänjer sig på rätt sätt och under mycket kontrollerade former. Jag började med att spela på hans stora nyfikenhet och själv verka jätteintresserad av vagnen, sedan har jag klickat varje gång han duttat nosen mot den och till sist har jag gömt dentastix runt och på den. Numer blir han jättesprallig så fort man börjar dra den fram och tillbaka. Jag hoppas att lillhusse/-matte och Zallek kommer bli riktigt goda vänner. Jag vet ju själv hur värdefullt det är att växa upp med hund och jag hoppas att det blir lika positivt även för räven.

Zallek har haft problem med ögat igen och att bara skölja det hjälpte inte. Hade kvar droppar sen vi var till veterinären förut och de verkar hjälpa. Vet inte vad det är eller hur det kommer dit, jag måste läsa på lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att det snart är dax för familjen att utökas. Håller tummarna att räven gillar sin nya matte/husse men det ska nog gå bra. :)

Kram sofie och kamelerna

Anonym sa...

Ingen bebis än? Om du inte ligger på BB kan du väl komma och heja på oss på onsdag. Kramar till er från Freja, Asta och gänget