fredag 9 december 2011

Test av bajspåsar

Jag har under en längre tid testat några olika sorters bajspåsar, som den hängivne hundägare man är. Ett större och mer vetenskapligt korrekt test kan du hitta här. Jag har tittat mest på priset, egentligen skulle jag också vilja ha med komposterbara påsar. Jag gillar påsar med handtag då man kan hänga dem på exempelvis barnvagnen.


  • Eldorado, 50-pack, 7.90 kr - billigast men påsarna är svåra att riva loss och går därmed sönder. Tunna. Ej handtag. Extremt svåra att öppna.
  • Coop, 45-pack, 15.50 kr - tjocka och rejäla med handtag. Dyra.
  • Biltema - 50-pack, 12.90 kr - lätta att öppna och billiga. Ej handtag.
  • Dogman - 30-pack, 13.90 kr - Dyra men helt okej.
  • Clas Ohlson 50-pack, 14,90 - Helt okej.
  • Okänt märke från Coop, 50-pack, 14,90 kr - Går ofta sönder, vilket inte är roligt. Bra med handtag.

Min favorit är Biltemas påsar eftersom de är billiga och prisvärda.

Testvinnaren

2 kommentarer:

becca & olga sa...

Vad flitig du är med att testa bajjapåsar :D Här kör vi den färgade varianten från Ica, tycker de ser så fina ut :D

Katrin sa...

Jag har också gjort ett sånt test och konstaterat att Dogmans extra tjocka påsar (150st) är bäst till större hundar. De är dessutom lätta att öppna, så jobbigt när man har bråttom någonstans och det största problemet är att man inte kan öppna påsen. =)