onsdag 14 mars 2012

Plockkopp/plockopp

Har köpt nio stycken plockburkar i varierande färger till lillmatten. Men hoppsan det var ju inte bara hon som kan ha nytta och nöje av dem. Familjens fyrbenting kan också få massor av aktivering genom dessa enkla burkar. Gömma godis under och i dem, både en burk i taget och sedan få söka under vilken kopp godiset är. Sedan kan man avancera genom att lära Zallek att plocka upp dem med munnen och stapla dem i varandra. Svårt? Ja, i alla fall med honom. Vi började såhär:



Var längesen jag gjorde något inlägg, har inte riktigt haft tid. Lite uppdatering på hundfronten:

  • Testade  springer spaniel-Freja under en agilityträning och blev så förvånad när jag hann tänka. Fick nog lite för mycket agilityhund när jag skaffade mig en sheltie.
  • Har fortsatt att göra kampflätor men nu i fleece, lite mer hållbara.
  • Har gjort en grov planering för grundkursen som jag tänker ha i vår. Ser verkligen fram emot det. Ska testa min planering på Airedaleterrier-Asta innan den sätts i verket.


1 kommentar:

Humlespunk sa...

Ha ha, burken är ju jätteläskig jue ;)