söndag 25 mars 2012

Slalomtornado

Ja, nu skulle vi inte tävla på ett tag hade jag tänkt. Det var i alla fall ingen brådska, jag ville träna mer. Men vips så var vi anmälda till klubbens träningstävling på lördag. Därför har vi tränat slalomingångar i en hast, och ska göra hela veckan fram till tävlingsdag, var det tänkt. Denna övning gjorde vi igår och Zallek blev rejält trött efteråt. Jag varierade med att stå inne i mitten, utanför, och skicka från olika håll, både på vänster och höger sida.


Har idag varit på ledarskapsutbildning hos Studiefrämjandet, Kommunikation och bemötande stod det på schemat. Behandlade hur man tar konflikter och problem i en kurs. Väldigt nyttigt inför kursen som startar i maj.

Slalomtornado

1 kommentar:

Humlespunk sa...

Oj, den hade jag glömt bort! Jag har kört "tornado" med Humlehunden, men inte med Spunk. Den övningen ska jag genast plocka fram ur skafferiet och köra på träningen i veckan, tack för tipset :)