söndag 2 september 2012

Du och jag, Räven...

Idag var vi ute i sista minuten till ett hundevenemang här i stan på grund av sovande flockmedlemmar. Trots att det skulle vara trekvart kvar så var det slut när vi kom. Tråkigt! Det skulle vara tipspromenad, försäljning, utställning och lite annat. Besvikna for vi till klubben istället. Mycket bättre! Och skönt att vara där ensamma som omväxling. Det var lite som på den gamla goda tiden då vi precis hade börjat med agility och Z behövde få träna i ro på allt som var läskigt. Lite skillnad från nu. Då åkte vi dit tidigt, tidigt på soliga sommarmorgnar och var bara glada och hade roligt, bara vi två.

Slalom blir bara bättre och bättre nu. Hussen tycker vi ska tävla. Men jag vill att slalomet ska vara perfekt innan jag bestämmer mig för något sådant. Alla vinklar och ingångar ska sitta med vilken störning som helst. Vi körde en box med slalom, för nackdelen med att träna själv är att man också måste släpa hinder själv.

Det roliga med agility är att det går att klura till det med lite. "Utträning" fick vi också.

1 kommentar:

Asta och Iris sa...

Hej,
Ja det här om de blandar ihop eller inte. Vi märker att Freja går med väldigt låg nos eftersom hon är van att spåra. Men med tiden tror jag att de lär sig vad som är vad. Det gör ingenting att du glömde...förutom att det var trist att vi inte kunde träffas. Vet hur det är att vara ledig länge;-) Hoppas också att vi kan träffas snart om inte annat för en lekig promenad. SÅKLART du ska tävla men vänta tills du känner dig redo. Stor Kram!

Jo det är nog Sixten du träffar på promenaderna, han bor ju där i krokarna.