söndag 2 december 2012

Lyxträning

I kylan var det tydligen ingen som ville åka till ridhuset för att träna, så vi var två tappra som ställde upp bana och tränade så sanden yrde. Det var inte särkilt kallt i ridhuset. Banan var tagen från min A1-utbildning, "skicka-sticka" kallade vi den. För det var verkligen bara att skicka iväg hunden åt ett håll och själv springa åt ett annat. Och det var roligt för idag gick det bra. Lugnt och skönt var det, utan åskådare som gjorde mig nervös.

Nästnästa helg är det hundmässa i Stockholm och jag hade hoppats kunna åka dit eftersom jag alltid missar den av en eller annan anledning. Men jag jobbar min helhelg då och ser inte någon större chans till att kunna be om semester. Suck! Får hoppas på nästa år, eller kanske MyDog i Göteborg i januari.

Zallek är i horisontalläge efter dagens bravader; agility, "lek" med hund i inlägget innan och en massa bilfärd. (Han tycker inte om att åka bil.)

"Så vi möts igen?"

Inga kommentarer: