lördag 25 maj 2013

Läger dag 1

Imorse bestämde jag mig för att lämna Zallek hemma hos husse och lillmatte och bara ta med mig Kellaz. Det var han som behövde det mest och så var det för varmt för att någon av dem skulle kunna sitta i bilen. På förmiddagen var det skogsarbete som stod på schemat. I spåret var Kellaz väldigt svajig, eftersom han var ovan vid vinklar i spåret. Det var ett rent appellspår med enbart spårpinnar i spåret. Han klarade dock av spåret utan några stora problem, men jag fick läxan att ge honom mer trygghet i spåret och vara mer tydlig. Sedan ska jag hålla mig till raka spår ett tag till. I skogen hann vi även med uppletande, vi gjorde korridorvarianten som var en kul och enkel aktivitet. Gillade att se K med SBK-tjänstetecken arbeta lös i skogen, helt fokuserad på uppgiften. Han är härlig att jobba med.

Eftermiddagen vigdes åt lydnadsträning på planen. Det var mycket lyssna och titta och det var vad Kellaz behövde. Nu har vi fått praktiska, fiffiga tips på hur vi lär in några av momenten i lydnadsettan. Mycket rolig dag och jag ser framemot morgondagen.

Zallek har gått på stan och åkt buss. Han var nästan lika trött som Kellaz när vi kom hem.

Inga kommentarer: