söndag 26 maj 2013

Läger dag 2 och kurs

Dagen på lägret såg ungefär ut som dagen innan. Och det gick nästan lika bra som dagen innan vilket är helt klart godkänt för en sjumånaders schäfer. Idag fick jag fler men individanpassade tips på hur jag ska kunna lära in lydnaden. Bra att man får det rätt från början än att man ska gissa sig fram. Jag har blivit ifrågasatt om varför jag har sele på Kellaz. Det är väl inget konstigt med det?

På kvällen var det Zallek och matte-tid, mycket trevligt, för vi var på kurs på gamla kära klubben för Ullis igen. Nu var det kontaktfälten som det skulle tas itu med. En bra skara kursare, så det ska bli roligt att följa varandra. Det var för längesen man gick kurs för någon annan, det känns liksom som om man är på fel sida numer. Till nästa gång ska vi träna på att hundarna ska stå kvar en stund på targeten (en musmatta) med tassarna. Gärna i en trappa eller liknande.

Uppletande

1 kommentar:

Asta airedaleterrier och Freja sa...

ja det var kul med läger men idag har Asta velat äta upp grannens jack russel:-(( Skogsarbets snart igen hoppas jag!