lördag 20 november 2010

Bland råttor och fallande snöflingor

Idag har vi haft en lekträff i skogen med Asta, Freja var också med, men hon lekte bara en kort stund. Hundarna fick också lite välbehövlig skotträning då vi var nära skjutbanan. Det gick bra och de lekte på som vanligt, utom Freja som reagerade lite i början. Insåg också att jag måste lära Zallek att inte springa så långt bort när han är lös, utan att hålla kolla på var jag är ibland också. Jag brukar springa in i skogen och gömma mig om han är för långt framme, och han har lärt sig att hålla koll, men det fungerar inte när vi är ute med andra hundar, då de är mer intressanta än vad jag är.




Hon med visselpipan och blodpudding var också där.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Blodpuddingstanten, det är jag det. Zallek är väldigt omtyckt av oss, Asta får äntligen träffa någon med lika energi. Vi ses imorgon.

Zallek - Kellaz sa...

Det är ömsesidigt. Bra att han får leka av sig.

Katrin sa...

Ville säger att han gärna är med och leker så fort han är piggare!

Zallek - Kellaz sa...

Åh, ju fler desto roligare. Vi ska försöka ta promenader så ofta vi kan. Ville är så välkommen så.