måndag 26 september 2011

Helmer gästbloggar

Idag har jag, valpen Helmer, varit hos Zallek. Vi har lekt, bråkat om ben och sedan blivit sams och pussats. Vi brukar inte leka med varandra, Zallek har tyckt att jag varit för liten och flytt när jag har studsat efter honom. Men idag har vi brottats, jagat varandra och haft dragkamp hela dagen. Sedan ville jag låna Zalleks ben för det kliar så i mina valptänder men precis då skulle han ha alla ben. Då plockade hans matte fram mitt ben som jag hade med mig, men Zallek skulle ha det också. Då tog hon bort alla ben istället för Zallek blev arg på mig. Men sedan var han nog inte så arg på mig för när matten satte oss bredvid varandra och skulle fotografera så fick jag en puss av honom. Men det gjorde han nog för att han lärt sig att pussa sin kompis Zara när hon sitter bredvid honom, då får de godis. Det fick vi nu också.


Ursäkta för suddig bild, inte det lättaste att fånga detta pussande radarpar på bild.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken gosig Helmer, bra att Zallek uppfostrar honom lite. Hoppas att vi kan ses när du blir frisk:)Efter löpen (suck!)/Freja med flock

becca & olga sa...

Hhoho vad söt han är <3 Det är inte lätt med de där små krabaterna :D

Anonym sa...

Tack för uppmuntrande tillrop på min blogg, det har känts jättetrist att Asta har ett sånt hett humör. Troligtvis är det som du säger, hon reagerade på rädslan hos pudeln./Asta med flock

Anonym sa...

Astrid fyller år idag där av denna stora fest :) Kompisarna ser allt för härliga ut <3

//sofie och kamelerna

Anonym sa...

Vilken härlig puss! ja, de där benen är populära... Helmer och Sally bråkade också över ett igår så vi fick lägga undan det :)

Hoppas vi kan ses snart igen! Helmer hälsar till Zallek!

/Catrin