måndag 14 november 2011

Flockutflykt med flykt och bus

Idag var hela flocken till klubben. Zallek körde agility, matte försökte hänga på, husse filmade och lillmatte sov mest. Räven är ju färdig champion men annat kan man säga om matte, hon är för sakta för honom. Jag vet om att jag hela tiden måste ligga före honom, i tanke och rent fysiskt på banan, samt att jag hela tiden måste ge honom direktiv annars hittar han på eget bus, men det är svårt i praktiken. Man ser att han tar ut vida svängar och det är för att jag är för sakta. Men kul hade vi!


Nu är det hårda bud för räven på banan. Han får inte längre gå lös och ströva, leka med eller hälsa på andra hundar och blir kopplad när vi är klara. Han vill gärna "sväva iväg" ibland och det hoppas jag få bukt med nu.

1 kommentar:

becca & olga sa...

Ni är ju jätteduktiga ;D Blec impad av den jacko-svängen eller vad den hette :D Snyggt gjort :D