måndag 7 november 2011

Kampfläta

Idag har lillmatte varit riktigt tråkig och sovit hela dagen. Det har inte ens blivit någon långpromenad. Därför har jag hittat en beskrivning av en kampfläta som jag kan syssla med ifall hon skulle vilja ha fler sömntutedagar. Det är en fyrflätad kampfläta i garn, istället för i fleece som de flesta har, Zallek är ju som bekant väldigt förtjust i garn och stickat. Nästa inlärningsprojekt tänkte jag skulle bli att lära honom att kampa. Jag har hållit på en del med handarbete men beskrivningen som jag hittat här (klicka) förstår jag mig inte på och jag har testat flera gånger. Har letat förgäves efter en annan beskrivning, helst med bilder. Någon?


En fläta redo att flätas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det en vanlig fläta fast med fyra band så kan jag nog hjälpa dig.