lördag 14 april 2012

Första kursen

Nu har jag fått in anmälningarna på min kurs och de är klara. Nu vet jag vilka som ska gå och vad de har för hundar, material är inköpt, jag har satt datumen för träffarna och kursen är planerad. Rubriken är "Agility från grunden" och jag tror verkligen att de kommer få kul, agilityförberedande övningar för hundarna som att röra sig bland, på och i saker och att ha hunden springande bredvid sig blandas med att noga lära sig varje hinder, utan tidspress, och teori som till exempel hundens fysiologi och mycket, mycket mer.


Är jag nervös? Nej. Den första maj börjar den.


Har börjat införskaffa lite mer "hundtränarkläder" då man ska representera klubben. Denna har jag köpt på sbk-shopen, just nu är den extra billig. (bilden är från sbk-shopen)

2 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Åh Mikaela, du kommer att bli super som kursledare. kramar

Karin sa...

Hej,
Jag fick länken av kompis Eva-Lena/Wendy :-)

Jag och Patrik kommer med vår JRT Moltas på din kurs. Det skall bli så kul, och bra att få någonting vettigt att styra hans enorma energi mot ;-)

Ses,
Karin