söndag 24 juni 2012

Som om man inte hade roligare saker för sig...

Igår morse hittade jag en loppa i Rävens päls, och när jag hade läst in mig på ämnet fick jag veta att det var vanligt att hundar fick det av igelkottar, det vimlade av igelkottar där vi var på midsommarafton. Så nu är det bara att åka till apoteket och köpa spot-on-lösning (samma som för fästingar) och sanera hemmet varje vecka ett tag framöver, måste utgå från att den där ensamma loppan hann lägga ägg, Zallek får även hundförbud och besöksförbud. Han kan inte vara hemma hos folk eftersom han då sprider ägg omkring sig som sedan blir loppor. Jag börjar även fundera om han blev stucken (?) av igelkotten då han fick små sticksår på hakan. Jag tyckte att jag hade järnkoll på honom hela kvällen, han var lös på gården, men tydligen så lyckades det ändå. Suck!

En riktig smittohärd, tydligen. En väldigt söt sådan.

Tre röda fläckar på underkäken som bildar en trekant.


3 kommentarer:

Bilbo & Gimli sa...

Nej men usch stackaren :/ De sprider även salmonella :( Söta men äckliga!

Asta och Iris sa...

Hua, inget trevligt med loppisar.

Anna Bilbo & Gimli sa...

Jo det är underbart att få se vilken glädje ens hundar av varandra! :)