torsdag 6 juni 2013

Att ha fokus

Jag har lite svårt för att planera, inte i allmänhet men att planera min hundträning. Riktigt så ambitiös så att jag har en hundträningsdagbok är jag inte. På den punkten är jag lite mer spontan och det har funkat med Z men nu känns det som om det krävs lite mera tanke bakom allt man gör. Egentligen vill jag göra allt på en gång och det är väl det som är problemet.

Detta försöker jag fokusera på just nu (gäller K):
  • Stadgeövningar, främst till fria följet
  • Att bli lämnad utomhus
  • Gå snyggt i koppel
  • Snabbt läggande
  • Koncentration i spåret
Svårt att veta hur mycket jag kan kräva av honom. Men kul har vi.

Zallek:
  • Kontaktfältshindren
  • Tävlingsdebuten
Har planerat in en ny tävlingsdebut till slutet av juli men agilityklass får vänta lite till. Vi går nu en specialkurs i kontaktfälten, vi har faktiskt haft träff idag. Det är roligt att gå kurs igen.



Dagens bad

Inga kommentarer: