fredag 14 juni 2013

Om att passa ihop med sin hund

Häromdagen fick jag en komplimang när jag miljötränade med Kellaz. Vi passade så bra ihop sa hon som gick förbi. Då blev jag glad för det såg säkert fint ut där jag satt på en bänk med honom mellan knäna och vi hade det tryggt och bra. Men då tänkte jag att vi är ju varandras motsatser, jag är lugn och försiktig och han är... ja, tvärtom, just nu i alla fall. Hur kan vi då passa ihop? Eller kompletterar vi varandra? Jag och Zallek är mer lika, och vi funkar bra tillsammans. Men jag och Kellaz har mycket att lära av varandra, och det är väl det som är det bästa. Och jag gillar utmaningar. De senaste dagarna har vigts åt miljöträning, en liten specialité jag har.

Denna fontän utforskade K idag med skräckblandad förtjusning.

1 kommentar:

Asta och Iris sa...

Vi behöver också miljöträna och såklart är ni välkomna att komma hit och träffa Rut.