söndag 12 juni 2011

Freestylekurs dag 2

Det har varit en lärorik kurs, inte bara inom freestyle utan jag har fått lära mig mer om var man ska ge belöningen till hunden. Det är något jag inte tänkt på så mycket förut utan bara att jag har gett Zallek belöning och när. Det är mycket effektivare om jag ger honom belöningen i den position som han gör rätt. Det låter så enkelt och självklart nu. Dessutom har jag fått enkla tips om hur man klarar av stegen i att lära honom olika moment, vilka knep man ska använda sig av.


Idag har det varit lite svårare moment och vi har många roliga timmar träning framför oss.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Vad rolig kursen verkar ha varit. Hade också velat gå den för jag tror att det skulle passa kamelerna. Du får visa några trix sedan :) Antar att instruktören var super. Kul att få se lite film också på er och sara ;)

Ja vi måste börja med cirkeln snart nu när det är sommar :) Ha det gott

Anonym sa...

Vad kul ni verkar ha haft. Vill gärna höra mera. vad synd att du ska jobba på söndag,hade hoppats på en hejarklack! kram Freja