söndag 5 juni 2011

Sökdag

Ikväll har jag en trött och nöjd hund som har varit hos min mamma på "landet". Är hunden trött och nöjd, är matte nöjd. Dagen har främst bestått av sökövningar, därav den trötta hunden. Jag placerade ut pannkaksbitar på gräsmattan som han fick leta upp, svårt eftersom pannkakor inte luktar lika mycket som till exempel korv. Sedan försökte jag få honom att leta upp en hästsko till ett hästskospel som ett av barnen hade "tappat" i det höga gräset på ängen. Provade med en likadan hästsko för att lära honom och sedan ville jag att han skulle leta reda på den borttappade, men det var för svårt för oss båda. Hästskon var omöjlig att hitta. Tips?


Vi tog en skogspromenad och tränade kontakt:

1 kommentar:

Sofie sa...

Men tänk nu hittade jag till dig också måste bara se till att jag länkar också :) hoppas att allt är bra med dig. Fin header på räven. Ja men tänk en studiecirkel med räv, kamel och giraff men vad är sara hmm det måste vi komma på.