fredag 3 juni 2011

Diskriminering av små hundar?

Idag tog jag och Zallek en promenad ned till zoo-affären för att köpa en apportbock i trä. Nu när det är fysiskt omöjligt för mig att köra så mycket agility med honom så har jag tänkt ta upp den gamla misslyckade missionen att lära honom apport. Så här långt har det gått bra då vi tränat med en s.k. tross och jag tänkte nu klicka in honom på en apportbock också även om det är långt kvar till att han kan apportera en sådan. Men på zoo-affären fanns bara apportbockar som vägde lika mycket som Zallek. Jag bad personalen att beställa in mindre storlekar.


Jag ville inte gå därifrån tomhänt så jag och Zallek började kika om det var någon leksak som tilltalade den kräsne herren. Det var svårt och även på den avdelningen tyckte jag att det bara fanns grejer till större hundar. Har hundar någon diskrimineringsombudsman? Vi gick till kattavdelningen och där fann vi en skallrande, hårig leksak som gjorde Zallek tokig.






Detta är trossen vi tränat med innan, har även tränat med en spårpinne för att det inte ska bli konstigt att använda något av trä sedan. Och så den ovärderliga klickern.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo du det är inte alltid djuraffären har vad man önskar!! Snart ses vi i varma skogen för lite spåläggning./Freja