tisdag 21 juni 2011

Zallek har semester

Matte jobbar och står i medan Zallek har det bra hos mattes mamma på landet på dagarna. Är ute i sköna gräset hela tiden och bara njuter och blir bortskämd. Det går jättebra att ha honom där, jag tror att han känner sig mer och mer trygg hos "mormor". Men det finns en viss räv som av ren glädje omöjligt kan stå still när husse och matte hämtar honom på kvällarna.


Igår hade vi grillkväll med agilityn på klubben, då vi körde en bana och åt korv. Det var många där och det blev lyckat. Zallek var duktig som vanligt, men matte har insett att hon nu sackar efter än mer än förut. Jag hängde inte alls med utan kände mig som någon rund klump som desperat försökte få Zalleks uppmärksamhet när han redan var tre hinder framför och på grund av avståndet tog helt fel väg, sprallig och hindersugen som han är. Jag lämnar därmed tillfälligt över agilitypinnen till husse som har fått smak för denna eminenta sport.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh skoj att Zallek har ett bra sommarlov. Kram Freja och Asta

Sofie sa...

Vad roligt att husse har blivit agilitybiten. Tänka om min var lika men han vet knappt vad jag och hundarna gör haha.

Mina hundar bara älskar sin mormor och blir helt tokiga bara vi kommer utanför trapphuset till hennes lägenhet. Men självklart är ju mattebäst. Men en bättre hundvakt än mormor kan jag nog inte ha :) hundarna får 100% uppvakning när de är där.