söndag 24 juli 2011

Foderbytartankar

Zallek är rätt kräsen och inte så glad i mat, om det inte råkar finnas en annan hund i närheten som skulle kunna tänkas äta upp den för honom. Då går det fort. Sniken som han är äter han gärna också upp marsvinets mat i ren avundsjuka. Han ska med sin matchvikt på 5 kg ha 3 dl Doggy prima, som jag ger honom nu. Oftast äter han inte ens upp hälften. Han är alldeles för benig och smal och efter att ha rådfrågat en annan matte, som är foderkunnig, har jag nu hittat Doggy Proffessional Extra Aktiv. Det innehåller dubbelt så mycket fett och han behöver bara en dagsgiva på 2 dl. Har ganska nyligen köpt en säck av det gamla fodret men efter det kommer jag att byta. Vill inte skämma bort honom för mycket och hålla på och blöta upp fodret då han har lätt för att få tandsten.


2 kommentarer:

Sofie sa...

foder är ju rena jungeln och svårt att hitta nått som passar till en kräsen hund. Men jag tycker att du gör rätt i att prova ett högenergifoder. Själv har jag börjat ge nått gott i maten som jag inte orkar ha en hund som inte äter :)

Anonym sa...

Låter bra, lycka till!Kram Freja