torsdag 28 juli 2011

Hämnden är ljuv

Idag har Zallek duschats. Shelties ska man inte bada så ofta för då förstör man pälsen men Zallek har mjäll och då blir man lite kli-ig. Han visste med en gång när jag tog fram schampo och balsam att nu måste han duscha, och försökte smita undan. Ytterst motvilligt gick han in i badrummet. Efteråt hämnades han genom att lägga sig på min plats i sängen och gnugga av sig det blöta. Det var ytterst obehagligt att duscha men efteråt var det faktiskt ganska skönt och man blir sådär jättesprallig och full av energi som bara nybadade hundar kan bli. Nu återstår bara lite borstning.


Nytt koppel från Hurtta. Ett blått som passar fint till den rävröda pälsen. Kanske blir han inte längre misstagen för en tik? Har alltid sagt att killar också kan ha rosa så det gör egentligen ingenting att han blir misstagen för en tik. Men rätt ska vara rätt.

Den här igelkotten blev Zallek väldigt nyfiken på igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Zallek kunde ju ha badat med tjejerna i Stångtjärn idag. Till och med Asta var i och doppade sig. Tänkte inte på det. Jag är reservkattvakt ifall bebben kommer. Kan vi höras lite innan så jag vet vart jag ska och vad som gäller. Kram Freja