fredag 28 oktober 2011

Etologikursens helgträff i Linköping

Så, hur var då etologikursen? Eller den pågår fortfarande men det var föreläsningsdelen i helgen. För det mesta kändes föreläsningarna nyttiga. På lördagen handlade det generellt om etologi och vad man kan arbeta med som etolog. Det förelästes också just om beteendet bland tamdjur och färgseendet hos djur. Färgseendet hos hundar är som bekant inte så bra och det är mycket som man bör tänka på när man väljer färg på saker som man använder i sin träning, till exempel de orange konerna som används i rutan smälter in med det gröna gräset eftersom hundar inte ser röda toner.


På söndagen var det lite roligare för då handlade det om hundars beteende och jag gillade Memea Mohlins föreläsning om hundars signaler då vi gick igenom bilder på hundar som hälsade på varandra på olika sätt.


Zallek har slutat äta igen, det är fodret som inte duger. Jag som tyckte att jag hittat ett perfekt foder. Men han verkar tröttna efter ett tag. Precis så brukar det vara om jag använder samma godis för länge. Ska vänta och se någon dag till, han måste ju bli hungrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara en sak: Färskfoder det är mums! kram från Asta och Freja

becca & olga sa...

tråkigt att han slutat äta, Olga höll på sådär och matvägra när hon var mindre men sedan jag börja med rå mat/färskfoder så har hon lagt av med det och äntligen fått lite hull :)

Vad kul med meama molin föreläsning, tycker hon verkar så vettig faktiskt :D

Hoppas han äter snart igen!

Kram