onsdag 5 oktober 2011

Klubben

Igår var det möte med agilitysektorn och jag, Zallek och lillmatte passade på att åka ut lite tidigare för att träna. Jag lade ett spår åt räven, som fick ligga i en timme medan vi tränade lydnad. Vi tränade på platsliggning, fritt följ och ställande. Platsliggningen är det som jag lägger mest krut på just nu så att han ska bli mer självständig. Zallek är inte så överförtjust i lydnad förutom inkallning då man får springa fort.


Efter det gick vi spåret som han tycker är betydligt roligare, jag har gjort en skiss nedan. Jag lade hans favoritleksak vanten ganska snart in på spåret för att få upp intresset, i mitten av spåret lade jag en spårpinne som de har på tävlingar och i slutet, harskinnet som är så himla skoj. Spåret gick jättebra och han tappade inte en enda gång. Han tycker att det är jätteroligt att få spåra. Allt detta medan lillmatte sov i bärselen.



1 kommentar:

Anonym sa...

Kul, har du lust att spåra på lördag fm.