onsdag 11 juli 2012

Fastnat i slalomet (inte Zallek förstås)

Vi nöter vidare på slalom de kvällar det inte regnar alltför mycket. Hur ofta det nu blir? Oftast har jag fyra pinnar i flera sektioner, bara för att få till lite extra ingångar. Men det känns inte som att vi går framåt. Han fuskar när han blir alltför uppspelt, vilket han ofta blir. Antingen kommer han in på fel sida, in i andra porten eller hoppar ur för tidigt om man har många pinnar. Belöningarna funkar bra, så det är inte där problemet ligger. Vi tränar heller inte särskilt länge åt gången och inte för sällan. Jag placerar mig olika för att han ska bli självständig, men han har svårt för det tror jag. Visst tar det lång tid med slalom, men hur lång tid tar det då? Vi har ju hållit på med det sedan våren 2010 mer eller mindre.


Nej, nu måste jag gå och sniffa på lite hundtass. Visst luktar de gott?


Ribban

1 kommentar:

Anna Bilbo - Gimli sa...

Vi har oxå fastnat där men inte hållt på så länge. Gimli blir för ivrig med leksaksbelöning så vi kör klicker och godis. Har dom oxå uppställda 4 och 4 för fler ingångar och nöterpå där känns som ingenting händer :/ Men är nog lite så när man har en förarvek hund! :/ Plötsligt händer det kanske :)