fredag 17 augusti 2012

Avskräckande film och busstur

I bibliotekshyllan hittade jag en dvd-film om agility som jag lånade med mig hem och tänkte att "Åh, hoppas den har lite bra material jag kan använda mig av till kurserna och sen kan jag skriva i bloggen om hur bra den var." Förväntningarna höjdes något när jag behövde två olika föremål ur verktygslådan för att överhuvudtaget få ut skivan. Sedan kom besvikelsen. Jag skulle kunna visa den på mina kurser och säga "Såhär ska ni göra... not." Den var rätt gammal och hade helt fel inställning till hur man tränade hund i allmänhet och agility i synnerhet.

Stod och väntade på bussen tillsammans med lilla matten (i barnvagn) och Zallek idag. När den kom visade det sig att det inte var en låg buss utan en rejäl trappa upp. Det är svårt att ta sig in i en buss med barnvagn och att samtidigt ha en smått nervös liten sheltie är extra nervöst för matte. Så när bussen rullade in för att plocka upp oss fällde jag ned ryggstödet helt och slängde hastigt upp mitt fluff i barnvagnen bakom lilla matten (skulle haft en syskonvagn). Där satt de och hade det fint.

Här hade det varit på sin plats med en bild på busstursparet. Men jag hade dåligt batteri och då ville inte mobilen det. 

PS. Filmen hette Våra hundar - Agilityhund.

1 kommentar:

Asta och Iris sa...

Vilken tur att du har en liten fluff att kasta in i vagen. Tänk när du har en fluff, en tonårsschäfer, en kissnödig fyraårig lillmatte och en nyfödd lillhusse som ligger i vagnen. Då du...filmar jag:-))