tisdag 16 oktober 2012

Allt gick bra

Efter lunch idag packade vi in oss i bilen och körde de sex milen till den "nya" veterinären. Mitt i skogen var det och det var alldeles underbart att vara där, knäpptyst och fridfullt intill skog och berg med vattnet nedanför. Veterinären kändes alldeles rätt från första början, proffessionell, trevlig, hade bra pris samt att han hade bra hand med min räv. Dit går jag igen när jag behöver veterinärvård.

Efter fyra-fem timmar har nu Zallek börjat vakna. Vi har nu satt på honom struten, det är bara för honom att gilla läget för han måste ha den på sig de närmaste tio dagarna. Och det blir ingen agility förrän efter två veckor. Hoppas på att kunna ta med honom ut på uteplatsen snart så han kan kissa. Han har gjort det i bädden några gånger. Kanske ska man försöka få honom att gå några steg innan vi lägger oss för natten, så att man får igång honom lite. Får se om jag kan sova i natt...

Fina utsikten från veterinärkliniken.

Zallek tar igen sig därhemma.

1 kommentar:

Asta och Iris sa...

Asta hälsar att struten är inge vidare och att man ska ha MYCKET godis varje dag så länge som struten sitter där:-)