torsdag 4 oktober 2012

Träskagility och figuranthusse

På lediga dagen packade lilla familjen ihop sig och åkte iväg till klubben för att stilla mitt och Z:s översvallande agilitybehov. Under natten hade det tydligen varit en monsun som jag sov mig igenom så hela banan som annars ändå är rätt blöt var nu ett träsk. Jag hade hittat en Jaakko-bana som var rolig och redan första försöket gick bra, och snälla husse filmade. Kan tillägga att Jaakko är en duktig finsk agilityutövare som har en/ett speciell/-t sväng/byte.

När vi plockade bort hindren kom två män fram till oss och frågade om vi inte kunde vara figuranter till deras sök. Men eftersom vi hade lilla matten med oss så gav jag bort det eminenta uppdraget till husse som då bara hade fått stå och se på när vi tränade. Men nog ville jag jättegärna vara figurant. Det var en labbe och en riesen och de var jätteduktiga, de skulle till försvarsmakten. Roligt att se.


Inga kommentarer: