söndag 7 oktober 2012

Svårt och lätt!

Som matte är man ganska rädd om sin skyddsling. Jag börjar få kalla fötter, Zallek ska kastreras om en vecka. Det finns alltid en risk med att söva ned djur, även om det här är ett litet ingrepp. När ingreppet gått bra är det bara att hoppas att resultatet av det också blir bra. Nervöst!

Idag har vi varit till klubben och tränat. Vi körde gungan och sedan hade jag lite övningar med bara fyra hopphinder i olika kombinationer. Gungan går bra. Vi springer hela vägen ut på brädan och han är inte berörd av vare sig att det rör på sig eller att brädan dunsar till. Kul! Det verkar bli en lätt match.

Att sitta vagn är alldeles utomordentligt, säger Räven.

3 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Jag förstår dig. Man är orolig när man inte har kontroll. Håller tummarna för Zallek. Onsdag kl 15 är vi några stycken som ska träna lydnad vid klubben. Häng på om du vill/kan:-)

[Anna] sa...

Vi håller tummar och tassar för er men tror det kommer gå jätte bra. Min Freddie hade blåsljud som de upptäckte precis innan nedsövningen för hans kastrering och han överlevde så du ska se veterinärerna vet vad de gör och kommer ta hand om han på bästa sätt. Dock är det alltid jobbigt att lämna bort dem ochinte ha makt över vad som händer. kramar och nospussar

Sofie sa...

jag tror att det kommer att gå fin fint med narkosen. Har sövt mina flera gånger och det har aldrig hänt nått. Är mera orolig för att operationen inte ska gå bra mer än att söva dem.